رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۱۳ هزار حادثه‌ دیده | ۳۱ استان متاثر از سوانح جوی

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از امدادرسانی به ۱۳ هزار و 360 نفر در سوانح جوی خبر داد و گفت: ۳۱ استان متاثر از شرایط جوی بود که ۲۱ استان نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند.
کد خبر: ۱۳۹۳۱۶۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور روز سه شنبه با اشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی و کولاک) از تاریخ اول تا دوازدهم دی ‎ماه امسال، گفت: در این مدت زمان، ۳۱ استان کشور متاثر از شرایط جوی بود که ۲۱ استان شامل اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان‌ و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه‌ و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند.

در این مدت زمان امدادرسانی به ۹۱ شهرستان، شامل ٢٢٨ منطقه، ٨٨ محور، ١٨ شهر، ١١٥ روستا و ٧ منطقه عشایرنشین و در قالب ۱۳۴ مورد عملیات جوی انجام شد.

وی با اشاره به این که به ۱۳ هزار و ۳۶۰ نفر امدادرسانی شد، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۹۵۷ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۲۷ نفر به مناطق امن و ۵ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول، ۴۱۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند و از ۶۱ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

ولی‌پور افزود: در این مدت زمان، ۱۹۲ دستگاه چادر، هزار و ۹۳۷ تخته پتو، ۹۷۷ تخته موکت، ۸ هزار و ۳۱۴ کیلوگرم نایلون، ۳۶۶ ست شستشو، ۱۱۳ ست بهداشتی، ۲۰۳ شعله والور، هزار و ۴۴۶ بسته غذایی، ۹۰۹ قوطی کنسرو، هزار و ۳۰ کیلوگرم برنج، ۵۰۸ کیلوگرم حبوبات، ۲۴۷ کیلوگرم روغن و ۲۱۲ کیلوگرم قند و شکر در بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

۹۵۷ تیم عملیاتی شامل هزار و ۱۶۵ امدادگر در این مدت زمان، و در عملیات جوی شرکت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها